Wednesday 9 August 2017

Pengujudan Medan Selera Kota sentosa Kpg Hj Baki

Medan Selera Kpg Hj Baki adalah dicadangakan di atas sebuah bangunan yang terbangkalai di pintu masuk Kpg Hj Baki Kuching. Bangunan itu dicadangkan dengan penaiktarafan untuk menyediakan tapak kepada pengusaha dan peniaga kecil untuk menjual pelbagai makanan.


Bangunan yang sedia ada dinaik tarafkan dengan segala kemudahan untuk keselesaan peniaga dan pelanggan. Kerjasama persatuan PPK1MS dengan pihak MPP (Majlis Perbandaran Padawan) serta JKK kampung akan melicinkan lagi perlaksanaan yang dijangka pada akhir tahun ini.


Pihak persatuan berperanan sebagai pemangkin dan menerajui pembangunan tersebut untuk ahli-ahli persatuan Kota Sentosa yang diketuai oleh anak tempatan, Encik Mohd Shadad Bin Yusof


Sebelum ini pihak Persatuan telah diberi tanggungjawab untuk mengendalikan Bazaar Ramadan 2017 di Kota Sentosa dibawah kelolaan pihak MPP.

Dengan ini juga pihak Persatuan sangat berbesar hati untuk mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada YB Lo Khere Chiang, Datuk Ahmad Bin Dato Sri Ibrahim serta ahli-ahli Majlis MPP yang banyak memberi sokongan dan dorongan.

No comments:

Post a Comment